niedziela, 11 sierpnia 2013

|003| Cień Wiatru

Tytuł: Cień wiatru
Autor: Carlos Ruiz Zafon
Liczba stron516
WydawnictwoMUZA


W letni świt 1945 roku dziesięcioletni Daniel Sempere zostaje zaprowadzony przez ojca, księgarza i antykwariusza, do niezwykłego miejsca w sercu starej Barcelony, które wtajemniczonym znane jest jako Cmentarz Zapomnianych Książek. Zgodnie ze zwyczajem Daniel ma wybrać, kierując się właściwie jedynie intuicją, książkę swego życia. Spośród setek tysięcy tomów wybiera nieznaną sobie powieść "Cień wiatru" niejakiego Juliana Caraxa. 


Książka wpadła w moje ręce zupełnie przypadkowo. Trochę przerażona liczbą stron, mimo że miałam dużo wolnego czasu, poleżała kilka dni u mnie na półce póki się za nią nie zabrałam. Kiedy jednak już po nią sięgnęłam po prostu wpadłam po uszy. Pochłonęłam ją w dwa dni. Nie mogłam się oderwać od niej, ciekawa co będzie dalej i dalej. To było moje pierwsze, i niestety na razie ostatnie, spotkanie z tym autorem. Od  razy przypadł mi do gustu jego styl pisania, oraz sposób w jaki przedstawia bohaterów. 


Cmentarz zapomnianych książek? Ja sama z miłą chęcią bym się tam zamknęła na jakiś tydzień. I wcale się nie dziwię że Daniel traktował książkę stamtąd jak skarb, osobiście pewnie bym też tak zrobiła. Choć gdzieś w głowie podejrzewałam kto może być tą tajemniczą postacią, chciałam się dowiedzieć czy moje przypuszczenia były słuszne. O dziwo tak. Książka absolutnie przypadła mi do gustu i czekam na sposobność aby zabrać się za "Grę Anioła" tego autora.


Co mi się podobało: Praktycznie wszystko. To że mimo ilości stron czytało się szybko i nie było praktycznie momentu w którym było by nudno.


Co mi się nie podobało: Książka była bardzo dobra, ale jednak czegoś tak trochę mi tam brakowało. Nie jestem w stanie dokładnie określić czego, ale czułam lekki niedosyt na koniec. Kto wie może znajdę to w kolejnej książce. 


Komu polecam: Zarówno młodszym jak i starszym. Wszystkim tym którzy lubią przenosić się w świat przygód i przeżywać razem z bohaterami wszystkie wydarzenia.
                                                                                Moja ocena

                                              8/10

                                               

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonany przez Jill